Konsalting
Javne nabavke predstavljaju skup veoma složenih radnji kojima Naručioci nabavljaju dobra, usluge ili radove pod uslovima propisanim Zakonom o javnim nabavkama. Mi pružamo savetodavnu pomoć kako naručiocima, tako i ponuđačima u postupcima javnih nabavki.
Naručioci (državni organi, organi lokalne samouprave, javna/ komunalna preduzeća, škole, bolnice…) predstavljaju glavnog aktera u sistemu javnih nabavki budući da raspolažu i upravljaju sredstvima za realizaciju javne nabavke. straživanje tržišta, formiranje procenjene vrednosti javne nabavke, pripremanje i objavljivanje plana javnih nabavki, pokretanje konkretnog postupka javne nabavke, sačinjavanje tehničkih specifikacija i izrada konkursne dokumentacije, objavljivanje javne nabavke, postupak otvaranja i evaluacije ponuda, izbor najpovoljnijeg ponuđača, odgovor na eventualne zahteve za zaštitu prava, zaključenje i izvršenje ugovora… samo su neki od poslova koje je svaki Naručilac u obavezi da uradi u skladu sa interesima korisnika i u skladu sa zakonom.
Sa druge strane nalaze se ponuđači – domaća i strana privredna društva, preduzetnici, fizička lica, pa čak i drugi naručioci, koji učestvuju u postupcima javnih nabavki nudeći dobra, usluge ili radove sa željom da njihova ponuda bude izabrana kao najpovoljnija. Međutim, njihova uloga se tu ne iscrpljuje – ponuđačima su omogućeni i mehanizmi da kroz postupak zaštite prava ukažu na eventualne nepravilnosti ili povrede propisa u postupku javne nabavke, te tako, na određeni način, oni predstavljaju i vrstu korektivnog mehanizma u postupcima javnih nabavki.
Sistem javnih nabavki u Republici Srbiji čini i niz institucija koje su, svaka u okviru svoje nadležnosti, uključene u pojedine faze sprovođenja i kontrole procedura javnih nabavki, a svojom praksom oblikuju i način primene propisa i sprovođenja procedura. To su, pre svih: Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki, Uprava za javne nabavke, Komisija za zaštitu konkurencije, Državna revizorska institucija, ali i pravobranilaštvo, tužilaštvo i sudovi, kao i brojni drugi državni organi.
Svojim iskustvom i znanjem propisa i procedura, te poznavanjem načina rada i nadležnosti institucija predstavljamo sigurnog i pouzdanog partnera koji će Vam pomoći da razrešite sve nedoumice i probleme sa kojima se susrećete prilikom sprovođenja ili učestvovanja u postupcima javnih nabavki.
Naš tim se angažuje iz sledećih razloga:
- Nedostatak odgovarajućih kadrova;
- Potreba za novim idejama;
- Podrška realizaciji politika kompanije;
- Potreba za unapređenjem poslovanja i prodaje;
- Državna regulativa;
- Potreba za unapređenjem efikasnosti;
- Potreba za iznalaženje problema i davanjem predloga rešenja;
- Potreba za treningom zaposlenih;
- Potreba za analizama pri zaokretima u poslovanju;
- Trenutne pomoći i podrška u specifičnoj oblasti;
- Potreba za objektivnim i nepristrasnim mišljenjem;
- Pravdanje donetih odluka pred upravnim odborom;
- Potreba za organizacionim/individualnim učenjem;
Bisnis konsalting je potreban :
- Kada ne postoji definisan poslovni plan;
- Neobjašnjivo nizak moral i samopouzdanje;
- Konstantan rast troškova ili pad produktivnosti;
- Problem sa likvidnošću i kašnjenjem;
- Slabljenje pozicija na tržištu;
- Zaposleni previše rade;
- Prekomeran rad bez postizanja očekivanih ciljeva;
- Kontinuirana slaba snabdevenost;
- Nedostatak informacija o konkurenciji sa tržišta;
- Nedostatak znanja da bi kompanija prešla u sledeću fazu razvoja;
Biznis konsalting se sprovodi u sledećim fazama :
- Inicijalna faza – upoznavanje;
- Dijagnostifikovanje problema;
- Planiranje aktivnosti za rešenje problema;
- Implementacija rešenja;
- Završavanje projekta;
- Praćenje i nadzor poslovanja;
- Kontinualan moritoring tržišta;
Vrste konsalting usluga :
- Strateški konsalting;
- Menadžment konsalting;
- Operativni konsalting: Marketing, Prodaja, Proizvodnja,
- HR konsalting;
- IT konsalting.
Kako se naplaćuju usluge poslovnog konsaltinga :
- Konsultant sati/dani;
- Paušal (definiše se broj sati u toku meseca, kolika je konsultant na raspolaganju klijentu);
- Na osnovu performansi zahteva;
- Fiksna cena angažovanja;
- Procenat od ostvarenog efekta u poslovanju za definisani period;
Namenjeno stranim kompanijama koje dolaze na tržište Srbije, kao i podršku domaćim kompanijama i pojedincima u navedenim oblastima. Kompletna podrška pri osnivanju kompanija u pogledu:
- Operativnog vođenja celokupnog procesa registracije;
- Pronalaženja partnera za pravna pitanja;
- Pronalaženja partnera za finansijska, računovodstvena i poreska pitanja;
- Pronalaženja zaposlenih;
- Pronalaženja kancelarija;
- Pronalaženje adekvatnog ERP rešenja;
- Pronalaženje adekvatnog partnera za e-commerce rešenja;
- Pronalaženje adekvatnog partnera za pitanja infrastrukture;
- Analize tržišta;
- Analiza ciljnih grupa klijenata ili konkurencije;
- Pravljenja plana razvoja na tržištu;
- Pozicioniranje na tržištu;
- Sve vrste oglašavanja;
- Drugih pitanja vezanih za poslovanje.
U SIGURNIM RUKAMA
Biznis konsaltnig je zasnovan na davanju saveta i pružanju pomoći u vezi aktivnosti koje su vezane za menadžment. To obično uključuje pronalaženje i istraživanje problema, rizika ili prilika, preporučivanje odgovarajućih rešenja, modela i pomoć pri implemetaciji rešenja.
- Pronalaženje problema;
- Preporučivanje rešenja;
- Podrška pri realizaciji ciljeva
- Pomoć pri implementaciji rešenja.
Identifikacija trenutne situacije
Cilj: Saznati na koji način pojedinci i timovi obavljaju svoj posao putem praćenja na licu mesta:
- Utvrđen način rada;
- Utvrđen način komunikacije;
- Dobijen uvid u stepen razvijenosti menadžerskih veština;
- Definisani problemi sa kojima se zaposleni susreću i načini njihovog prevazilaženja;
- Identifikovane kritične tačaka u vezi sa funkcionisanjem poslovnih
- procesa (komunikacija, timski rad, priroda procesa i procedura);
- Utvrđivanje potrebnih kompetencija
Analiza trenutne situacije u kompaniji
Cilj: Na objektivan način prikazati trenutno stanje u kompaniji.
- Opis trenutne situacije-generalni utisak;
- Trenutni opis radnih mesta;
- Kompetencija;
- Organizacione kulture.
Predlog meta za unapređenje poslovanja
Cilj: Unaprediti ili promeniti dosadašnji način rada.
- Analiza ključnih indikatora posloavanja
- Definisanje horizontalnih i vertikalnih funkcionalnosti;
- Definisanje organizacione strukture;
- Definisanje potrebnih kompetencija;
- Novi opis poslova;
- Definisanje ključnih pokazatelja učinka;
- Definisanje novih radnih mesta;
Podrška pri implementaciju novog rešenja
Cilj: Na što lakši način implemetirati definisane mere.
- Kontrola kako se implementiraju definisane mere i uvode novi načini rada;
- Po potrebi - uvesti potrebne korekcije.
Izrada P&L-a (bilans uspeha)
- Cilj:Dobiti realnu sliku prihoda, struktura troškova i realnog ostvarenja u vremenskim okvirima